صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

طلای سیاه چیست؟ با انواع جواهرات سیاه رنگ آشنا شوید!

وبسایت طلا اب شده همواره اطلاعات به‌روز و جدیدی از دنیای طلا و سکه، ارز دیجیتال و... را در اختیار شما می‌گذارد. ما در این مقاله قصد داریم یکی از منحصر به‌فرد ترین انواع طلا و جواهرات خاص دنیا را به شما معرفی کنیم که ممکن است تا حدودی حیرت زده شوید! پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید و نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

کارشناسان خبره ما آماده پاسخگوئی به شما عزیزان هستند: 091213972590215557416102155574162


منظور از طلای سیاه چیست؟

 

طلای سیاه، همان طلای زرد رنگ موجود در بین عموم و دیگر آلیاژ های رنگ شده تیره می‌باشد که در روش های مختلف درمانی  نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما نمیتوان آن را همچون طلای زرد رنگ با ارزش و بسیار گران بها دانست. باید بگوییم که امروزه پترولیوم (Petroleum) را که همان نفت خام می‌باشد بعنوان طلا سیاه می شناسند که امروزه در زندگی مردم نقش اساسی و مهمی ایفا می کند. طلا سیاه براق و توپُر می باشد و جوابگو مناسبی برای هر نوع نیازی می باشد.

برای مدت طولانی، وقتی مردم از کلمه‌ی طلای سیاه استفاده می کردند، به طور عامیانه به نفت اشاره می شد، اما بهتر است نگاه خود را عوض کنید و متوجه شوید که طلا سیاه یکی از جواهرات زینتی در سراسر دنیا شناخته شده است که با وجود کمیاب بودن آن خواهان زیادی دارد. طلای سیاه به سرعت در صنعت ساخت جواهرات در حال پیشرفت است، بنابراین هرچه زمان می‌گذرد به محبوبیت این فلز ارزشمند نیز اضافه می‌گردد.

 

آیا میدانید ارزش و عیار فلز گرانبهای داخلی چگونه محاسبه می‌شود؟

 

از دلایل محبوبیت طلای سیاه می‌توان به شکل ظاهری و خاص بودن آن اشاره کرد. نوع شکل ظاهری و خاص بودن آن عنوان کرد. انتخاب طلای سیاه به عنوان جواهرات یک انتخاب غیرعادی و دور از دسترس است، اما همین کمیاب بودن آن است که یک استایل خاص به خریداران اهداء می‌کند. آمارها و شواهد نشان می‌دهند که گوشواره و گردنبند های ساخته شده از طلای سیاه نسبت به یک حلقه انگشتر ساخته شده از این نوع طلا، بیشتر دوام می آورند!

 

طلای سیاه چیست؟

طلای سیاه چگونه ساخته می‌شود؟

 

آلیاژها

برای ساخت طلا سیاه، از دیگر آلیاژها نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، در طی فرایند ساخت این نوع طلا از کبالت (Cobalt) بهره برده می‌شود. میزان این ماده 3 به 1 است؛ یعنی در این ترکیب 3 قطعه طلا وجود دارد و مابقی را مواد تشکیل می‌دهد. بنابراین با وجود این ترکیبات نمیتوان این جواهر را همچون طلای زرد و رایج باارزش و گرانبهاء دانست.

 

آبکاری

آبکاری یکی از رایج ترین روش‌ها برای رسیدن به طلای سیاه است، به این صورت که با استفاده از رادیوم (Radium) و روتنیوم (Ruthenium) یک لایه مشکی بر روی طلا و جواهر قرار می‌گیرد؛ اما یکی از معایب استفاده از این روش را میتوان کمرنگ شدن آبکاری طلا در طی گذشت زمان دانست که ما را مجبور به آبکاری مجدد طلا می‌کند. با این حال، ابکاری مقرون به صرفه ترین گزینه برای تهیه طلای سیاه می‌باشد. در نظر داشته باشید که طلایی که با روکش رودیم پوشیده شده است، سطح صیقلی تری نسبت به سایر موارد دارد. ابکاری رودیم یکی از صنعت های مرسوم و استاندارد به شمار می رود که به طلا درخشش و زیبایی خاصی هدیه می‌کند.

 

رودیوم چیست؟ همه چیز درباره رادیوم!

 

لیزر Femtosecond 

می‌توان گفت با دوام ترین گزینه برای رسیدن به طلای سیاه، استفاده از لیزر femto-second است، این روش به تازگی کشف شده است که می‌تواند با وارد کردن مقدار زیادی حرارت و انرژی رنگ طلا را عوض کند.

 

ارزش طلای سیاه در بازار چقدر است؟

طلای سیاه در بازار می‌تواند برای خریدار گران تمام شود. به طوریکه هرچه میزان طلا در جواهرات سیاه بیشتر باشد، قیمت طلا سیاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در ضمن به یاد داشته باشید فلزات استفاده شده برای ساخت طلای سیاه چیزی به ارزش اصلی طلا اضافه نمی‌کند.

 

قیمت لحظه ای طلای 18 عیار را از اینجا دنبال کنید!

 

مقایسه تفاوت طلای سیاه با دیگر فلزات سیاه رنگ

 

تنگستن

جواهرات ساخته شده با فلز تنگستن (Tungsten) در برابر خراش از مقاومت و دوام بالایی برخوردارند. همچنین ضد حساسیت و بسیار مقرون به صرفه نیز هستند. با این حال با تمام سرسختی که دارند، اگر ضربه محکمی به این جواهرات وارد شود، احتمال خورد یا شکسته شدن آن ها بسیار بالا است.

 

انگشتر از جنس تنگستن

 

جواهرات سرامیکی سیاه

این نوع جواهرات بدلیل حفظ درخشندگی و ثابتی رنگ بسیار مشهور هستند (آبکاری نشده اند)، جواهرات سرامیکی سیاه نیز بسیار مقرون به صرفه هستند اما همانند تنگستن، درصورت لغزش و افتادن احتمال شکسته و خورد شدن آنها بسیار بسیار بالا است.

 

انگشتر سرامیکی

 

تیتانیوم

از ویژگی های بارز تیتانیوم (Titanium) می‌توان به سبکی، دوام بالا، ضد خراش، صاف و درخشندگی آن اشاره کرد. از آنجا که تیتانیوم یک فلز بسیار محکم است، برش آن نیز بسیار سخت و دشوار است.

 

انگشتر تیتانیوم

 

فیبر کربن سیاه

جواهراتی که با فیبر کربن سیاه ساخته می‌شوند، نسبت به حرارت و خراش بسیار مقاوم هستند، همچنین این جواهرات بسیار سبک و انتخابی خوب و مقرون به‌صرفه برای خریداران می باشد.

 

انگشتر فیبر کربن

 

ممکن است بپرسید، آیا میتوانم رنگ طلای سیاه خریداری شده را عوض کنم؟

همانطور که میدانید که استفاده از رنگ سیاه در جواهرات غیر معمول است، استفاده از هر مورد جواهر مشکی رنگ بلافاصله جلب توجه خواهد کرد. طلای سیاه براق و جسورانه تلقی می‌شود. از آنجا که این رنگ، رنگ اصلی جواهرات نیست، پیدا کردن طلای سیاه در بازار کمی دشوار است. از آنجا که طلای سیاه توسط آبکاری از روکش سیاه رنگ تشکیل شده است، به راحتی میتوان رنگ طلای سیاه را تغییر داد. به عنوان مثال: طلای سیاه خود را با استفاده از آبکاری رادیوم به طلای سفید تغییر دهید. پس نگرانی از بابت تغییر رنگ طلای سیاه خود نداشته باشید!

الماس های بی رنگ تضاد جالبی با طلای سیاه ایجاد می‌کند. همانطور که میدانیم، سیاه و سفید رنگ هایی هستند که منتاسب با هر نوع لباس و مناسبتی می‌باشند. پس حتما طلای سیاه خود را با یک یاقوت کبود سفید یا قرمز رنگ، سِت کنید و از زیبایی منحصر به فرد آن لذت ببرید.

 

الماس چیست؟ شهر جهانی الماس کجاست؟

 

طلای سیاه چیست؟

طلای سیاه با الماس یاقوت کبود

 

راه‌های مراقبت از طلای سیاه

در هنگام تمیز کاری طلای سیاه از مواد پاک کننده غیر ساینده و پارچه های نرم استفاده کنید، تا از خراش خوردن طلا جلوگیری نمایید.

طلای سیاه را دست به دست نکنید، اینکار در طولانی مدت باعث کم رنگ شدن آبکاری طلای سیاه می‌شود.

برای نگهداری طلای سیاه در منزل می‌توانید از یک کیف پارچه ای با جعبه آستر دار و بدون تماس با سایر جواهرات استفاده کنید.

 

سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما در قسمت کامنت بنویسید.

 

 می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به وب سایت طلای اب شده مراجعه نمایید.

1399/12/12,11:38:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30