صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

آیا ممکن است بیت کوین توسط دولت آمریکا غیر قانونی اعلام شود؟

سرمایه گذار میلیاردر ری دالیو (Ray Dalio)، بنیانگذار بزرگترین صندوق پرچین در جهان Bridgewater Associated ، با 150 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت ، گفته است كه "یك احتمال خوب" وجود دارد كه دولت آمریكا می تواند بیت کوین را غیرقانونی اعلام كند ، به همان روشی كه طلا را در دهه 1930 غیرقانونی اعلام كرد.


دالیو در مصاحبه ای با مدیر امور مالی یاهو ، اندی سروور ، گفت كه قانون ذخیره طلا در سال 1934 مالكیت این فلز گرانبها را برای افراد غیرقانونی دانست زیرا "رهبران دولت نمی خواستند طلا با پول و اعتبار رقابت كند به عنوان ذخیره سازی ثروت".

 

قیمت طلا در جهان تا ساعت 10:00 صبح شنبه 7 فروردین با 0.36٪ افزایش به 1,731.30 دلار رسید.

هر اونس نقره با 0.08% کاهش به 25.13 دلار رسید. پلاتین با 3.41% افزایش به قیمتی بالغ بر 1192.00 دلار رسید، پالادیوم با 2.69% افزایش به 2748.00 دلار رسید، رادیوم با 4.17% کاهش به 25000.00 دلار رسید.

 

از نظر یک میلیاردر ، دولت همچنین می تواند غیرقانونی بودن مالکیت بیت کوین را غیرقانونی کند زیرا ارز رمزنگاری شده در برابر سطح بالایی از بدهی ، نرخ بهره پایین و اقدامات محرک افزایش یافته است که سرمایه گذاران به دنبال جایگزینی برای اوراق قرضه هستند.

 

دالیو گفت:

هر کشور انحصار خود را در کنترل عرضه و تقاضا مهم می داند. آنها نمی خواهند پول های دیگر در حال کار یا رقابت باشند ، زیرا همه چیز می تواند از کنترل خارج شود. بنابراین من فکر می کنم که احتمالاً شما در یک شرایط خاص طریقه غیرقانونی بودن طلا را غیرقانونی خواهید داشت.

 

این میلیاردر خاطر نشان کرد که گزارش شده است که دولت هند همچنین در حال بررسی روش هایی است که بتواند بیت کوین را ممنوع کند. اگر دولت آمریکا قرار بود ارز رمزپایه شاخص را ممنوع کند. او از کاهش تقاضا و پایین آمدن قیمت ارز رمزپایه دفاع می کند.

دالیو سپس فاش کرد که بر اساس "درک او از افرادی که به نوعی تحت نظارت دولت هستند" معتقد است که دولت می تواند معاملات بیت کوین را ردیابی کند و "بداند چه کسی با آن سر و کار دارد" لازم به ذکر است که بلاکچین بیت کوین عمومی است و در حالی که کاربران نام مستعار هستند ، ردیابی معاملات امکان پذیر است و چندین شرکت در این کار تخصص دارند.

هویت کاربران بیت کوین را می توان در هنگام تلاش برای وجه نقد و از طریق استفاده از خدماتی که برای مثال چک های مشتری شما (KYC) دارند ، یافت. ماهیت بلاکچین به شرکت ها امکان می دهد فعالیت معاملات را بررسی کنند و به عنوان مثال درصد معاملات رمزنگاری مرتبط با خدمات غیرقانونی را تعیین کنند.

 

دالیو ، که اعتراف کرد او یک متخصص ارز رمزنگاری نیست ، سپس گفت BTC دارای برخی از شایستگی ها است:

به طور کلی ، بر اساس عملیاتی کار کرده و هک نشده است. افراد قابل توجهی را ایجاد کرده است. این یک جایگزین است ، به تعبیری ذخیره گاه ثروت است. مثل پول نقد دیجیتال و این مزایا است.

 

در اوایل سال جاری ، دالیو گفت بیت کوین "یک جهنم اختراع" است و او در حال بررسی سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه برای وجوه جدید است که به مشتریان محافظت در برابر کاهش ارزش پول فیات می کند. سرمایه گذار ، در یادداشتی که برای مشتریان ارسال کرد ، افزود: "در این زمان که نیاز به آنها افزایش می یابد ، دارایی های جایگزین مانند طلا زیاد نیست."

دالیو ارزیابی ارزش دارایی های دیجیتال را چالش برانگیز دانست ، با اشاره به اینکه بیت کوین توانایی ایجاد "بسیار ثروتمند" سرمایه گذاران و همچنین "بهم ریختن سیستم پولی موجود" را دارد. در یادداشت اشاره شده است که "آنچه از نظر بیت کوین برای این غیر متخصص به نظر می رسد" است و افزود "او مشتاق اصلاح و یادگیری بیشتر است."

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای آب شده مراجعه نمایید.

1400/1/7,10:08:42 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30