صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

بیت کوین بخریم یا اتریوم ؟ برای ورود به بازار سرمایه گذاری ارز های دیجیتال آماده شو !

برای اولین بار بیت کوین (Bitcoin) در سال 2009 در بازار معامله شد. در ابتدای راه بیت کوین ارزشی کمتر از 1 سنت داشت. قیمت بیت کوین به طور مداوم افزایش داشت تا در ژانویه 2021 به بالاترین رقم خود نزدیک به 42000 دلار رسید. اتریوم (Ethereum) در سال 2015 با ارزشی کمتر از 3 دلار کار خود را آغاز کرد و تا سال 2018 به بیش از 1400 دلار رسید. قیمت امروز اتریوم به تاریخ 7 فوریه 2021 در بازار 1618 دلار می‌باشد. اگر چه از نظر بازار سرمایه هر دو ارز بیت کوین و اتریوم بازار بزرگی دارند، اما در عملکرد و ساختار تفاوت های زیادی دارند. با طلای آب شده همراه باشید تا شما را برای ورود به بازار سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال یاری دهیم.


برای سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

با انواع روش کسب بیت کوین ( رایگان ) آشنا شوید !

 

بیت کوین

در عمل غول ارزهای دیجیتال را می‌توان بیت کوین دانست، هیچ ارز دیجیتال دیگری حتی به گرد پای بیت کوین هم نمی‌رسد. ارزش دلاری بیت کوین در حدود 625 دلار است، کل سقف مبلغ برای همه ی ارز های دیجیتال یا رمزنگاری شده بالغ بر 1.07 تریلیون دلار است، دومین ارز دیجیتال ارزشمند را میتوان اتریوم دانست که ارزش آن در بازار حدودا 150 میلیارد دلار است.

 

سرمایه گذاری در بازار بیت کوین در مقابل اتریوم

 

1 : توجه ویژه سرمایه گذاران بزرگ به این بازار 

دوقلو های وینکلوس، فارغ تحصیلان معروف هاروارد که ادعا می‌کنند مارک زاکربرگ ایده فیسبوک را از آنها دزدیده است، تلاش کردند تا صندوق ETF را برای بیت کوین راه اندازی کنند اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا آن را رد کرد. اما همچنان در آینده این احتمال می‌رود که این کمیسیون نسبت به این موضوع از خود نرمش نشان دهد.

 

2. ثبات نسبی در بازار

بیت کوین یک ارز دیجیتالی کمیاب و با ارزش است. یکی از پایدارترین ارزهای رمزنگاری شده است که سابقه طولانی در بازار دارد، 10 سال گذشته این ارز دیجیتال ثابت ترین و بهترین عملکرد را برای سرمایه گذاران خود رقم زده است.

 

با خرید از کدام فروشگاه های اینترنتی بیت کوین (Bitcoin) هدیه بگیریم؟

الکس آدلمن مدیر عامل و بنیانگذار وب سایت Lolli است، اولین وب سایت فروشگاهی است که با خرید آنلاین از این فروشگاه شما شانس برنده شدن بیت کوین را دارید.

 

3. عرضه محدود

 فقط 21 میلیون بیت کوین در دنیا وجود دارد. این یکی از دلایلی است که بیت کوین را طلای دیجیتال می‌نامند. با این وجود برخلاف طلا امکان کشف ذخایر جدید برای بیت کوین وجود ندارد.

میزان استخراج بیت کوین در جهان طی فرآیندی که به عنوان نصف شدن بیت کوین (bitcoin halving) شناخته می‌شود، کاهش می یابد، به طوریکه که سرعت استخراج بیت کوین را در هر 210.000 تراکنش به نصف کاهش می‌دهد. آخرین باری که این فرایند در بیت کوین اعمال شد به ماه می سال 2020 برمی‌گردد، احتمال می‌رود با سرعت فعلی در سال 2024 شاهد اعمال مجدد این فرآیند در ارز دیجیتالی بیت کوین باشیم.

 

فرایند bitcoin halving چیست ؟

 

قبلی از اینکه از خود بپرسید که بیت کوین بخرم یا اتریوم؟ بهتر است عملکرد این دو ارز دیجیتال را برای شما توضیح دهیم؟

 

1. اتریوم نسبت به بیت کوین اهداف متفاوتی را دنبال می کند

اتریوم به عنوان یک شبکه غیر متمرکز فعالیت می‌کند که میتوان در آن برنامه های متفاوتی را دنبال کرد. بسیاری از رمز های دیجیتال امروز در واقع از طریق شبکه اتریوم ساخته شده اند.

در واقع وقتی مردم بیت کوین و اتریوم را باهم مقایسه می‌کنند، همانند مقایسه طلا با برق است. هر دو با ارزش هستند اما کاربرد های متفاوتی دارند. اتریوم یک زیر ساخت است که آمادگی ایجاد تحول در امور مالی و فناوری در جهان را دارد.

توانایی استفاده از زیرساخت های اتریوم برای تغییر نحوه ی انتقال وام، تجارت اوراق بهادار و بسیاری از زمینه های دیگر باعث شده تا ویژگی های جدیدی هر روزه به این ارز دیجیتال اضافه شود.

 

2. قابلیت توسعه بیشتر

از آنجا که دنیای اتریوم بی پایان است میتوان گفت که این هوش توسعه دهندگان است که باعث محدودیت آن می‌شود. از نظر فنی، ارز رمزنگاری شده ای که برای تسهیل معاملات اتریوم استفاده می‌شود " اتر" نام دارد، که در اصطلاح اتریوم نامیده می‌شود.

 

اتریوم-چیست-؟

 

3. تغییر اساسی در ساخت بلوک های اتریوم

مزیت در ایجاد موفقیت آمیز توکن های جدید است تا قدرت محاسبه بیشتر در استخراج اتریوم، اکنون کسانی که بیشترین سهام مالکیت را دارند از این حق برخوردار هستند.

 دانیل پولوتسکی، مدیر عامل و بنیانگذار CoinFlip، اپراتور خود پرداز بیت کوین می‌گوید:

اتریوم با استفاده از فرایندی به نام اثبات سهام (PoS) به اتر جدید منتقل می‌شود. با PoS کاربران ملزم به ارائه وثیقه یا سهام در قالب اتر برای اعتبار سنجی در شبکه می‌شوند. بنابراین هرچه تعداد اتر ها بیشتر شود ارزش نیز به نسبت آن بالاتر می‌رود.

 

بیت کویت بخریم یا اتریوم؟

سرمایه گذاری برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم هر دو ریسک سرمایه گذاری پایینی دارند. با این حال با توجه به سابقه ی تاریخی و روند رشد بازار ارز های دیجیتال خرید ارز دیجیتال بیت کوین قطعا ریسک پایین تری دارد اما این را باید دانست که خطر بالاتر خرید اتریوم قطعا پتانسیل پاداش بیشتر را نیز به دنبال دارد. قطعا دیگر سال 2009 نیست و هردو ارز خود را به بازار سرمایه گذاری ثابت کرده اند و زمان آن فرارسیده است که سرمایه گذارانی که تاکنون وارد این بازار نشده اند BTC و ETH را جدی بگیرند.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1399/11/19,10:32:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30