صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟ سنگ طلا، روش های استخراج طلا

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟ امروز اینجا هستیم تا شما را با نحوه تشکیل و یافتن طلا در طبیعت آشنا کنیم. با ما همراه باشید و در پایان نظرات خود را برای ما بنویسید.

اگر شما هم به دنبال نحوه خرید و فروش قانونی طلای اب شده، قیمت سکه و قیمت به روز طلا هستید، با کارشناسان ما در بازار بزرگ تهران، پله آهنی در تماس باشید و تمامی سوالات خود را از ما بپرسید: 091213972590215557416102155574162


طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟

 

طبق تحقیقات اخیر و سال ها تجربه، آمارها نشان می دهد که 244000 تن طلا و 57000 ذخایر زیر زمینی تا کنون کشف و یافته شده است که قسمت عمده طلا های کشف شده مربوط به سه کشور چین، آفریقای جنوبی و استرالیا می باشد. البته شایان ذکر است که کشور ابر قدرت آمریکا در تولید طلا در سال 1396 رتبه چهارم را از آنِ خود کرد. بنظر شما کدام کشور می تواند رتبه پنجم در جهان را بگیرد؟  آیا ایران علی رغم اینکه صادر کننده گاز جهان است، می تواند در جایگاه پنجم قرار بگیرد؟ آیا طلا در ایران تمام شدنی است؟

 

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2021 کدام اند؟

 

دانشمندان مدت هاست دریافته‌اند که رگه‌های طلا در اثر رسوب مواد معدنی از مایعات داغی که در شکاف های عمیق پوسته زمین جریان دارند، تشکیل می شود. حرارت داخلی زمین، سیالاتی را که در قسمت‌های عمیق پوسته آن هستند گرم می‌کند.این مایعات اغلب در فضای گسترده‌ای از مابین سنگ‌ها و صخره‌ها عبور کرده و طلا را در خود حل نموده‌اند. زمانی که مایعات خنک شدند و یا با سنگ‌های دیگر واکنش دادند طلای حل شده از شکاف‌ها و درزهای صخره ها رسوب می‌کند (از مایعات جدا می‌شود). اگر مایعات در منطقه‌ای با وسعت کافی و در زمان معین و معقول به حرکت درآیند، طلا را در خود حل می‌کنند. در این صورت، طلا می تواند به حدی در هر هزار تکه و یا حتی بیشتر متمرکز شود.

در مناطق شرقی استرالیا فرایند متمرکز شدن طلا در زمین، صدها میلیون سال پیش رخ داده و در غرب این کشور هزاران میلیون سال پیش! همانند طلا، مایعات توانایی حمل سایر مواد معدنی از جمله کوارتز را دارند. به همین دلیل طلا اغلب به همراه کوارتز یافت می‌شود. این‌ها به عنوان ذخایر اصلی طلا شناخته می شوند و برای استخراج ذخایر طلا، رگه هایی از آن باید حفر (استخراج)، خرد و فرآوری شود.

 

طلا ایجاد شده در سنگ و استخراج آن - طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟

 

برخی از سنگ‌های حاوی رگه‌هایی از طلا در سطح زمین قرار گرفته و در حال فرسایش‌اند. طلای موجود در این سنگ‌ها به نهرها شسته شده و رسوبات طلای آبرفتی را ایجاد می کند. در این قسمت آبِ بیشتر، طلا را غلیظ و متمرکز می‌کند. چون طلا سنگین‌تر از سایر موادی است که در رودخانه حمل می‌شوند در حفرات جمع شده و یا در بستر رودخانه به دام می‌افتد. این‌ها به عنوان طلای فرعی یا (آبرفتی) شناخته می‌شوند و آن‌ها را می‌توان با استفاده از ظرف مخصوص طلا استخراج نمود. ذخایر طلای آبرفتی باعث خودنمایی و درخشش طلای استرالیا در دهه 1850 شد.

 

سنگ طلا چیست و در کجا یافت می‌شود؟

طی تحقیقات عظیم و گسترده، میتوان خاطر نشان کرد که کوه سنگ طلا واقع درمرز ایالت آیداهو-مونتانا (آمریکا) می باشد که یک رشته کوه عظیم الجثه به شمار می رود. این رشته کوه قطعا یک منطقه دور افتاده است. به احتمال زیاد کسی نمیتواند خیلی از آن بالا برود مگر اینکه در ساعات نیمروزی که هوا روشن باشد، بتوانید برای اهداف خاص و مورد نظرتان از آن بالا بروید. سنگ طلا به مدت 60 سال پیاپی یک معدن زیر زمینی بود که توسط بسیاری اداره و کنترل می شد. خوشبختانه امروزه چندین سازه و همچنین تجهیزات معدن کاری متروکه در دسترس می باشد.اگر همانند کوهنوردان از این قله بالا رفتید، می توانید بقایای معدن سنگ طلا را مشاهده و بازدید کنید.

بطور خلاصه سنگ طلا نوعی شیشه درخشان و تابان است که طی تحقیقات محققین می تواند باعث تولید انرژی شود. بسیاری از اوغات از سنگ طلا به بدی نیز یاد می شود. گزارش ها حاکی از آن است گه سنگ طلا می تواند در کاهش درد معده و همچنین جلوگیری از ورم مفاصل نقش پر رنگ و بسزایی داشته باشد.

 

طلای سیاه چیست؟ با انواع جواهرات سیاه رنگ آشنا شوید!

دریافت 1 بیت کوین رایگان؟!!

 

همچنین طلا یک جواهری است که به افراد کمک می کند تا بدون هیچ تلاش و کوششی به انچه که میخواهند برسند. یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی ها سنگ طلا این است که برای اشخاص راحتی را به ارمغان می آورد. نام دیگر سنگ طلا "سنگ حفاظتی" است که به وجود آورنده نیرو نیز می باشد و تمامی قدرت و انرژی های منفی را از بین می برد. همچنین خواص درمانی آن امروزه بسیار مشهود است. نکته ای دیگر که بسیار حائز اهمیت می باشد، خواص متافیزیکی مس در تشکیل و ساختار سنگ طلا است که همین امر باعث تقویت استخوان ها و همچنین افزایش گردش خون می شود. از دیگر مزایای آن، می توان به کاهش درد های ناشی از بیماری آرتروز، ایجاد خلاقیت در افراد و حفاظت از بدن و ایجاد شادابی در افراد میتوان اشاره کرد.

 

از بدو پیدایش طلا تا استخراج طلا!

خارج کردن سنگ حاوی طلا از زمین، اولین گام در فرایند استخراج طلا است. شرکت‌های حفاری برای به دست آوردن طلای خالص از فرایندهای استخراج پیچیده‌ای استفاده می‌کنند. اولین مرحله در این فرایند شکستن سنگ‌های بزرگ به قطعات کوچکتر است. آسیاب، ماشین‌آلاتی به نام خردکن دارد که سنگ معدن را به اندازه شن جاده و به قطعات کوچک خُرد می‌کند. سپس مواد شن مانند، وارد غلطک‌هایی چرخان می شوند که با گلوله های فولادی پرشده اند. در این غلطک‌ها، سنگ معدن کاملاً خورد شده و به صورت دوغاب یا پودر در می‌آید.

 

طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟

 

در مرحله بعد، اپراتورهای آسیاب، دوغاب را با آب غلیظ می کنند تا خمیر شکل بگیرد، سپس آن را از طریق یک سری مخازن آبشویی عبور می‌دهند. لیچینگ با استفاده از یک حلال شیمیایی، طلا را از سنگ معدن جدا می کند. لیچینگ (Leaching) یا استخراج مایع - جامد فرایندی است که در طی آن یک ماده با حل شدن در یک حلال از ماده جامد جدا شده و در نهایت ماده به دست آمده با روش‌های متفاوتی از حلال جدا می‌شود.

متداولترین حلالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد سیانید است که باید در فرایندی به نام خمیر کربن با اکسیژن ترکیب شود. خمیرکربن تکنیکی استخراجی برای بازیابی طلا می‌باشد. طلا در محلول سیانید تجزیه می‌شود که این عمل بخشی از فرایند پردازش سیانیداسیون می‌باشد. زمانی که سیانید با اکسیژن به صورت شیمیایی واکنش می‌دهد، طلا در خمیر حل می‌شود. وقتی کارگران ذرات کوچک کربن را به مخزن وارد می کنند، طلا به کربن می چسبد. تصفیه خمیر باعث می‌شود تا ذرات کربنی که حاوی طلا هستند جدا شوند.

 

نحوه قیمت گذاری شمش طلا چگونه است؟

دلایلی که شما را ترغیب می‌کند طلای آبشده نقدی بخرید!

 

کربن به یک مخزن پاک کننده منتقل می شود که در آن محلولی داغ طلا را از کربن جدا می کند. سایر صفحات، ذرات کربن قابل بازیافت را برای فرایندهای بعدی تصفیه می‌کنند. در نهایت، محلول حاوی طلا برای الکترووینینگ (electrowinning) آماده می‌شود. الکترووینینگ طلا را از محلول لیچینگ بازیابی می‌کند. الکترووینینگ که به آن الکترواستخراج نیز گفته می شود، رسوب الکتریکی فلزات موجود در سنگ معدن آن‌ها است که در محلول قرار گرفته اند. الکترووینینگ موجب می‌شود تا طلا در پایانه منفی جمع گردد.

ذوب کردن به تولید طلای خالص می‌انجامد. این فرایند، شامل آب کردن پایانه‌های منفی در دمای تقریبی 2,100 درجه فارنهایت (1,149درجه سلسیوس) در کوره است. کارگران مخلوطی از مواد شیمیایی که به شار معروف است را به مواد مذاب اضافه می‌کنند. طلا به کمک شار از فلزی که برای ساخت پایانه‌ها استفاده شده جدا می‌شود. در واقع، شار ماده ای است که قبل از ذوب شدن طلا با آن مخلوط می شود. شار، اغلب مخلوطی از بوراکس و کربنات سدیم می‌باشد. کارگران ابتدا شار و سپس طلا را به داخل دیگ می‌ریزند. از قالب ها برای تبدیل طلای مایع به شمش‌های جامدی موسوم به شمش‌های دوره (doré bars) استفاده می شود.

 

طلا در طبیعت چگونه یافت میشود؟

 

آیا این مقاله اطلاعات مفیدی به شما ارائه داد؟ نظرات و پیشنهادات خود را به ما بگویید. تلفن: 09121397259 - 02155574161 - 02155574162

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1399/6/22,6:58:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30