صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

قیمت پلاتینیوم در آینده چقدر می شود؟ - قیمت هر انس پلاتین چقدر است؟

پلاتین این فلز ارزشمند در پایان سال 2020 نسبت به سال قبل با ضرر مواجه شده است. با وجود کندی در تولید پلاتین به دلیل گسترش ویروس کرونا، افت تولیدات صنایع خودرو سازی، و عدم گسترش نیروگاه های هیدروژن سبز در دنیا، شاهد افت قیمتی پلاتین نسبت به سال قبل هستیم.

امروز یک شنبه، هر اونس نقره با 0.48٪ افزایش به 24.25 دلار رسید. هر اونس پلاتینیوم با کاهش 0.63 درصدی به 950.00 دلار رسید، پالادیوم با 0.18 درصد کاهش به 2346.00 دلار رسید.


پلاتینیوم، و نقشی مهم در ساخت پاک ترین انرژی دنیا

هیدروژن را می‌توان یکی از پاک ترین انرژی های دنیا دانست، همچنین این انرژی پاک در کربن زدایی محیط بسیار موثر است. هیدروژن ایجاد شده از طریق الکترولیز آب را "هیدروژن سبز" می دانند. از پلاتین به عنوان کاتالیزور در فرآیند الکترولیز آب استفاده می‌شود.

 

آینده ی سبز پیش روی پلاتین 

مطمئنا دنیا در چند سال آینده سرمایه گذاری های ویژه ای بر روی گسترش این فناوری انجام خواهد داد، به ویژه اینکه جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا حامی انرژی پاک و هیدروژن سبز است، به طوریکه بایدن قول داده است 400 میلیارد دلار در طول 10 سال برای انرژی پاک سرمایه گذاری کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود پلاتین با رشد تقاضای 5 تا 10 در صدی برای استفاده در خودرو های الکترونیکی مواجه شود، چرا که پلاتین نقش بسیار مهمی در ساخت خودروهای برقی ایفا می‌کند.

 

کاهش تولید پلاتینیوم در سال 2020

موجودی فعلی پلاتین برای تامین تقاضای بازار کافی نیست، پیش‌بینی می‌شود پلاتین جهانی 18 درصد کاهش یابد و به 6.74 میلیون اونس برسد و تقاضا برای پلاتین تنها با 5 در صد کاهش به 7.94 میلیون اونس برسد، این اتفاق سبب می‌شود پلاتین با کاهش عرضه 1.2 میلیون اونس مواجه شود.

 

قیمت طلا همسو با قیمت پلاتین

در طول تاریخ قیمت پلاتین با قیمت طلا همسو با یکدیگر حرکت می‌کردند، در سال 2015 بود که قیمت پلاتین نسبت به قیمت طلا رشد کمتری داشت به صورتی که قیمت هر اونس پلاتین برابر با 893.20 دلار و قیمت هر اونس طلا 1060.20 شد، پنج سال بعد و در سال 2020 شاهد این هستیم که قیمت طلا بیش از دوبرابر قیمت پلاتین است. با وجود اینکه پلاتین 30 برابر نادرتر از طلا در جهان است. 

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1399/9/2,6:35:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30