صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

قیمت طلا در زمان فروش با عیار 18 محاسبه می‌شود یا 24؟

یکی از حساس‌ترین بخش‌های بازار طلا در زمان فروش است. بسیاری از دلالان و سودجویان از ناآگاهی فروشندگان سوء استفاده کرده و کالای آن‌ها را با ارزش پایین‌تری خریداری می‌کنند. به همین دلیل دراین پست طلا اب شده قصد داریم تا فوت و فن حساب و کتاب قیمت طلا در زمان فروش را به شما بگوییم تا با اشتباهات ناخواسته حس نکنید سرتان کلاه رفته است. با ما همراه باشید.

 


نحوه محاسبه قیمت طلا در زمان فروش و نکاتی که باید بدانید

در بسیاری ازمواقع افراد به قصد سرمایه گذاری و استفاده از زیورالات اقدام به خرید مصنوعات طلا می‌کنند. در نتیجه زمانی که نیازبه سرمایه داشته باشند و یا خواهان تعویض زیورالات خود باشند اقدام به فروش آن‌ها می‌کنند. ولی نکته‌ای که بسیاری از افراد نادیده می‌گیرند تفاوت قیمت طلا در هنگام خرید و فروش آن است.

 

 قیمت طلا در زمان خرید

زمانی که شما اقدام به خرید طلا می‌کنید علاوه برهزینه‌ای که برای وزن خالص این فلز زرد رنگ گران بها می‌پردازید. مقداری بابت اجرت و یا دستمزد، مالیات و سود پرداخت می‌کنید. در نتیجه قیمت کل فاکتور شما بالاتر می‌رود.

 

 قیمت طلای دست دوم در زمان فروش

نکته‌ای که نباید نادیده بگیرید این است که در هنگام فروش هزینه‌ای که بابت دستمزد و مالیات و سود پرداخته‌اید سوخت می‌شود و طلا فروش تنها هزینه‌ی وزن خالص کالای شما را می‌پردازد.به همین دلیل است که قیمت طلا در زمان فروش پایین‌تر است.

 

 

قیمت خرید و فروش طلای دست دوم چه قدر است؟

فراموش نکنید قیمتی که روی تابلو زرگران و سایت‌های انلاین برای هرگرم طلا اعلام می‌شود قیمت یک گرم طلای نو و هجده عیار است. ولی طلای دست دوم را به این قیمت نمی‌خرند.در واقع آن را با قیمتی کمتر از 18 عیار معامله می‌کنند. از طرف دیگر سالم بودن طلای شما نیز شرط است. زیورالاتی که سالم و تمیز باشند را زرگران با قیمت بیشتری خریداری می‌کنند. چرا که با آبکاری و جلاکاری آن را دوباره می‌توانند در ویترین قرار داده و با اجرت پایین تر به فروش برسانند. اما طلای دست دومی که شکسته باشد و نتوان از آن استفاده کرد را زرگران مجبورند آب کنند و آن را به طلای اب شده تبدیل کنند بنابراین قیمت کمتری را بابت آن پرداخت می‌کنند.

 

طلای نگین دار در زمان فروش چه قدر ضرر می‌کند؟

طلای دست دومی که نگین داشته باشد را جور دیگری حساب می‌کنند. طلافروشان ابتدا سنگ و نگین را جدا می‌کنند. سپس طلا را دوباره وزن می‌کنند و بابت وزن خالص آن هزینه را پرداخت می‌کنند. اگر نگین طلای شما سنگ قیمتی و یا نیمه قیمتی باشد مانند الماس، زمرد و... آن‌ها را جدا وزن می‌کنند و پول سنگ را جدا پرداخت می‌کنند. اگر نگین ها اتمی و بدل باشد که هیچ ارزشی ندارد و دور انداخته می‌شود.

در بدترین حالت طلای شما رابه قیمت 730 عیار و در حالت متداول به قیمت عیار740 خریداری می‌کنند.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1398/10/26,11:25:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30