صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

پیش بینی بلومبرگ: آینده ی قیمت طلا و بیت کوین چه می‌شود؟

روز پنجشنبه (22 اکتبر)، مایک مک گلون (McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ (Bloomberg Intelligence)، مصاحبه ای انجام داد که توضیح دهد چرا انتظار می‌رود قیمت بیت کوین (BTC) تا سال 2025 به 100 هزار دلار برسد و چرا با وجود پتانسیل صعودی بیشتر قیمت بیت کوین نسبت به طلا، اما هنوز خرید طلا برای سرمایه گذاران ارزشمندتر است.


نظرات مک‌گلون (McGlone) در مورد قیمت طلا و بیت کوین در طی مصاحبه ای با دیوید لین، دستیار تولید کننده اخبار کیتکو به شرح ذیل است.

 

 

آیا قیمت بیت کوین تا سال 2025 به صد هزار دلار می‌رسد؟

نکته ی بسیار کلیدی در مورد بیت کوین (BTC) این است که تمام عوامل و دلایلی که باعث عدم افزایش قیمت بیت کوین بوده است توسط این ارز دیجیتال از بین رفته است. با توجه به اینکه در سه سال اخیر شاهد جهش قیمت بیت کوین از 100 دلار به 1000 دلار و سپس 10000 دلار بوده ایم می‌توان گفت که با توجه به جهش های قیمتی سه سال اخیر تنها پس از 8 سال دیگر به صفر بعدی یعنی 100 هزار دلار می‌رسیم. نکات قابل ذکر دیگری که باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود نیز وجود دارد که باهم به بررسی آنها می‌پردازیم.

 

 

رابطه ی بین بیت کوین و طلا چیست؟

مک گلون در این خصوص می‌گوید: "به نظر من رابطه ی پایداری بین قیمت طلا و قیمت بیت کوین (Bitcoin) شکل گرفته است به طوری که بیت کوین نسخه ی دیجیتال طلا (طلای دیجیتال) محسوب می‌شود.

کافیست این ارتباط و همبستگی قیمتی بین طلا و بیت کوین (Bitcoin) رو در نمودار ذیل ببینید، در 30 روز اخیر 0.5 (بالاترین رقم در چند سال اخیر) است. طلا به شدت به دنبال فتح اوج های قیمتی است و بیت کوین نیز به تعقیب آن می پردازد. من فکر می‌کنم بازار طلا و بیت کوین کاملا قابل توجه است. با توجه به بدهی های بی سابقه به تولید ناخالص ملی و آمار های منفی در بازار سرمایه گذاری، این طلا و بیت کوین است که باعث جذاب بودن در بازار سرمایه گذاری شده اند. 

 

نمودار قیمتی و رابطه ی بین بیت کوین و طلا

 

سرمایه گذاری در بازار طلا 

مک گلون همچنین پیش بینی کرده است در طی پنج سال اخیر شاهد افزایش قیمت بیت کویت و طلا خواهیم بود، درسته که پتانسیل افزایش قیمت در بیت کوین بیشتر از طلا است اما هنوز طلا ارزش سرمایه گذاری دارد. با بلوغ و رشد بیت کوین، شاهد معاملات بیشتر و بیشتر و عدم وجود ریسک در این بازار ارز دیجیتال خواهیم بود.

 

ریسک خرید بیت کوین در بازار ارز دیجیتال

ریسک و خطر در بازار جدید، منظورم این است که همه ی ما فناوری نسبتا جدید بیت کوین (Bitcoin) را می‌شناسیم، نمی‌توان کاملا دقیق پیش‌بینی کرد در آینده آیا این فناوری از بین می‌رود یا نه! آیا قوانینی وضع می‌شود که به طور کامل معاملات این ارز دیجیتال در جهان ممنوع شود یا نه!

آیا می‌دانستید که انجام معاملات طلا در دهه ی 30 در آمریکا ممنوع بوده است، اما بعد از آن دوباره طلا با قدرتی بیشتر پا به بازار جهان گذاشت.

 

تا زمانی که تقاضای این ارز دیجیتال وجود دارد قیمت ها بالا می‌رود

من فکر میکنم که، مردم کاملا متوجه این قضیه شده اند که تا زمانی که تقاضا برای این ارز دیجیتال وجود دارد، و با توجه به عرضه محدود بیت کوین، شاهد افزایش قیمت بیت کوین خواهند بود.

 

قیمت بیت کوین در پایان سال 2020 چقدر خواهد شد؟

 استراتژیست بلومبرگ چهارشنبه گذشته در توئیتی اعلام کرد، که پیش بینی می‌کند قیمت بیت کوین احتمالاً تا پایان سال 2020 به 14000 دلار می‌رسد.

 

رابطه ی بین طلا و بیت کوین

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1399/8/5,6:28:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30