صفحه اصلی

مهم ترین نکات خرید فروش سهام در بورس| آنچه سرمایه گذاران سهام نیاز دارند که بدانند !

سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آینده نگهداری خواهد شد. فرصت های سرمایه گذاری زیادی در چهارچوب اقتصاد داخلی ایران وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم.

انتخاب بهترین کارگزاری بورس | انتخاب سهام سودآور

1399/7/7

بیمه، بانک و بورس مثلث اقتصادی یک کشورهستند. اکثرمردم در ایران به شناخت اولیه نسبتا خوبی در مورد بانک و نحوه سرمایه‌گذاری در آن رسیده‌اند. همچنین با رایج شدن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در آن، عامه مردم به شناخت قابل قبولی در حوزه فعالیت‌های بیمه‌ای دست پیدا کرده‌اند. برای باز کردن حساب بانکی، باید به یکی از شعبه‌های آن رفت. درمورد استفاده از خدمات بیمه‌ای نیز ابتدا باید به یکی شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کرد. همچنین تعدادی از کارگزاری‌ها را سازمان بورس و اوراق بهادار تایید می‌کند که جهت وارد شدن به بورس می‌توان به آن‌ها مراجعه نمود. در ادامه به توضیح اطلاعاتی درباره‌ی کارگزاری و کارگزار میپردازیم.

رشد نرخ دلار و سکه - افزایش قیمت دلار و سکه

1399/6/23

دلار به مرز 26 هزار تومان و سکه به 12 میلیون تومان رسید!

قیمت دلار در بازار آزاد به بالاتر از 26 هزار تومان رسیده و نمی‌توان آن را با نرخ‌های صرافی ملی قیاس کرد؛ زیرا این صرافی نمی‌تواند ارزی در اختیار مردم قرار دهد.

آفتاب ‌‌نیوز: دلار مرز 26 هزار تومان و سکه مرز 12 میلیون تومان را رد کرد؛ اتفاقی که این روزها، با وجود خریداران در بازار و نقدینگی‌های سرگردان، انتظار می‌رود ادامه‌دار باشد. کارشناسان و فعالان بازار معتقدند منش اصلی این افزایش نرخ‌ها، وجود نقدینگی است که از بازار سرمایه در پی ریزش‌ها و دوباره خیزبرداشتن آن و ترس عمومی از تکرار تجربه سرمایه‌گذاری در این بازار، خارج شده و به دنبال دیگر دارایی‌هاست.

بازارهای طلا و ارز اولین بازارهایی هستند که نقدینگی را به سوی خود جذب می‌کنند، اما بازارهای مسکن و خودرو نیز در امان نخواهند ماند. کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از این روند، دولت و بانک مرکزی به فکر افزایش نرخ بهره سپرده‌های بانکی و اوراق بهادار دولتی باشند تا بتوانند نقدینگی موجود در بازار را به سمت دارایی‌های ریالی کم‌ ریسک‌تر هدایت کنند.

اربیتراژ (arbitrage) در بازار سرمایه به چه معنی است

1399/3/1

استفاده درست از فرصت‌های بازا‌رهای مالی و کسب سود و سرمایه گذاری درست باعث ایجاد ارزش افزوده و افزایش سرمایه می‌شود. هر روزه افراد بسیاری به این امید وارد بازار‌ سرمایه گذاری می‌شوند تا با حرکت‌های اقتصادی درست و به موقع و کمترین ریسک به بیشترین سود دست پیدا کنند. در ادبیات اقتصادی به این افراد اربیتراژگر (arbitrageur) می‌گویند.

 

کدام شیوه مدیریت سهام عدالت بهتر است؟

1399/2/21

سهام عدالت چیست و چه کسانی سهام عدالت دارند؟ چطور میتوانیم بفهمیم که این سهام را داریم یا نه؟ در این مقاله قصد داریم سوالاتی از این قبیل داریم را پاسخ دهیم.

چگونه با سرمایه کم و قراردادهای اتی وارد بازار طلا و سهام شویم

1399/2/4

آیا می شود با سرمایه کم وارد بازار طلا شویم؟ این کار چطور ممکن است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به تفضیل نحوه ورود به بازار سرمایه گذاری را برایتان توضیح دهیم.