صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

نکات تهیه‌ طلای اب شده

پیشتر راجع به نحوه‌ی ذوب طلا و تهیه‌‌ی طلای اب شده نکاتی را گفتیم اگر مایل به دانستن راه‌های تهیه آن هستید به مقاله‌ی چگونه طلا را ذوب کنیم حتما سر بزنید.


در این پست سعی داریم نکات مهم و کاربردی تهیه طلای اب شده و آنچه باید بدانید را برایتان توضیح دهیم تا اگر تصمیم گرفتید خودتان به ساخت آن دست بزنید از ترفندهای کاربردی اطلاع داشته باشید. برای اینکه بتوانید طلاهای خود را راحت‌تر و با دردسر کمتری ذوب کنید نکات زیر را به خاطربسپارید. 

 

1.از ابزار حرفه‌ای برای تهیه طلا اب شده استفاده کنید.

بنا برهر دلیلی که تصمیم گرفتید طلاهای خود را آب کنید و وارد بازار خرید و فروش طلا شوید یادتان باشد باید حرفه‌ای عمل کنید! برای حرفه‌ای بودن لازم است تا ابزار کارامد و مناسبی  فراهم کنید. فراموش نکنید فرایند ساخت طلای اب شده کار تخصصی است که نیاز به مهارت دارد. بنابراین هر زمان که به ساخت آن دست زدید قبل ازانجام این کار خوب مطالعه کنید. سپس ابزارحرفه‌ای مانند بوته (ظرفی استوانه ای شکل که از جنس گرافیت و یا خاک رس است و می‌تواند تا دمای 2500 درجه‌ی سانتی گراد را تحمل کند)، گیره‌ی نسوزبوته، فلاکس (flux) که پودری سفید رنگ و مخصوص جدا کردن ناخالصی‌های طلا است، لوازم محافظتی مانند دستکش‌های نسوز و عینک مخصوص، منبع گرمایشی مناسب و... را برای ذوب طلا ابشده فراهم کنید.

 

2.نکات ایمنی را جدی بگیرید.

بسیاری از مواقع فکر می‌کنیم رعایت تمامی نکات ایمنی و اصول استاندارد ما را محدود می‌کند و از سرعت ما می‌کاهد. اما واقعیت چیز دیگری‌ست در فرایند تهیه شما با دمای بسیار بالا سرو کار دارید. کاری که انجام می‌دهید نیازمند رعایت شدید استاندارهای ایمنی است. استفاده از تجهیزات ضد احتراق و پوشش ایمنی مناسب، مکانی که در ان به ساخت طلای اب شده دست می‌زنید همه و همه جز موارد ایمنی است. بنابراین در هنگام تهیه ابتدا از نکات ایمنی و استاندارها اطمینان حاصل کنید.

 

3.شکل و سایز

اگر برای اولین‌بار است که به اب کردن طلا دست می‌زنید یادتان باشد تهیه‌ی شمش کاملا صاف و مربعی شکل کمی دور از انتظار است. چرا که فرایند قالب گیری و ساخت تحت تاثیرعوامل گوناگونی مانند نحوه‌ی ریختن مذاب طلا درون قالب، جاذبه ی زمین و فرایند سرد شدن مذاب  قرار دارد و شکل نهایی طلای اب شده را تغییر می‌دهد. برای مثال سریع‌تر سرد شدن بخش‌هایی از شمش باعث ایجاد فرورفتگی در شکل نهایی آن می‌شود. بنابراین در انتخاب قالب خود بسیار دقت کنید اگر قالبی که از آن استفاده می‌کنید ناهمواری زیاد دارد هنگام کار سطح آن را یکدست و یکنواخت کنید.

 

4.انگ طلای اب شده

پس از ساخت شمش عیار آن باید مشخص شود. برای تعیین عیار آن را به ریگیری می‌فرستند، ری گیری محلی است که درآن با شیوه های خاصی عیار طلای اب شده را مشخص می‌کنند. پس از مشخص شدن درصد خلوص شماره قبضی را ریگیری روی آن درج می‌کند که به آن شماره قبض، انگ می‌گویند. خرید و فروش طلا ابشده بدون انگ ممنوع است. بنابراین بعد از ساخت اگر قصد فروش آن را دارید باید جنس خود را به ری گیری بفرستید و انگ آن را مشخص کنید.

 

5.خرید و فروش بدون عیار مشخص

اگربه هردلیلی دسترسی به ریگیری ندارید و نمی‌توانید درصد خلوص و یا عیار طلای اب شده خود را بعد از ساخت آن به دست آورید بازهم می‌توانید آن را بفروشید! اما چه طوری؟ در چنین موقعیتی که عیار مشخص نباشد به صورت شرطی آن را معامله می‌کنند. به این صورت که عیار آن را یا 750 و یا 740 در نظر می‌گیرند و به خرید و فروش می‌پردازند.

 

6. نحوه نوشتن فاکتور 

هنگام خرید و یا فروش دقت کنید که وزن وعیار را به صورت کسری می‌نویسند. به این شیوه که در صورت کسر وزن طلای اب شده و در پایین آن عیار نوشته می‌شود.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

 

1398/10/26,11:26:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30