صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

طلا و خواص شگفت انگیز آن

 طلا یکی از گران قیمت ترین و محبوب ترین فلزات موجود در طبیعت است که امروزه در جهان طرفداران بسیاری دارد. اما چه چیزی باعث محبوبیت طلا شده است؟ شاید برای شما هم سوالات بسیاری راجع به این فلز شگفت انگیز به وجود آمده باشد. دراین مقاله قصد داریم 10 حقیقت شگفت انگیز درباره‌ی طلا و خواص منحصر به فرد آن را با شما در میان بگذاریم.

 

 


طلا از کجا آمده است؟

جغرافی‌دان‌ها و‌زمین شناسان معتقدند طلا درطی برخورد یک شهاب سنگ آسمانی در حدود دو تریلیون سال پیش به وجود آمده است. قبل از برخورد این شهاب سنگ هیچ گونه طلایی در زمین وجود نداشت.

 

2.طلای 24 عیار چیست؟

درصد خلوص طلا را با واحدی به نام عیار (قیراط) اندازه گیری می‌کنند. طلای خالص را با عدد 24 و یا 999.9 نشان می‌دهند که به شدت نرم و شکل پذیر است و در ساخت زیورالات و مصنوعات طلا نمی‌توان از آن استفاده کرد. بنابراین طلا را با فلزات دیگری مانند مس و یا نقره ترکیب می‌کنند تا الیاژ مقاوم‌تری را به دست آورند. به همین دلیل طلای 22 عیار (91.6%)، (%75) عیار 18 و 9 عیار (37.5%) نیز وجود دارد.

 

3. طلای کشف شده تا به امروز چه قدراست؟

به طور کلی تخمین زده می‌شود که انسان ها حدود 180 میلیون تن طلا را تا به امروز کشف کرده‌اند. طلا یکی از شکل پذیرترین فلزات موجود در طبیعت است به طوری که یک انس طلا (28 گرم) را می‌توان به شکل یک ورقه‌ی 8 کیلومتری در آورد. طلا را حتی می‌توان به نخ تبدیل کرد و در خیاطی و گلدوزی از آن استفاده کرد.

 

4.کدام کشور بیشترین طلای جهان را دارد؟

در طی سال‌های اخیرو با اضافه شدن روسیه و چین به خریداران عمده‌ی طلا پاسخ این سوال دائماً دستخوش تغییر می‌شود. در حال حاضر بانک مرکزی امریکا بزرگترین صندوق نگهداری طلا را در جهان دارد. در حدود 6.800 تن طلا و در حدود 540 هزار شمش طلا در این صندوق قرار دارد. به طور کلی 25 درصد از کل طلای جهان در اختیار دولت فدرال امریکاست. هرچند بیشتر این طلا متعلق به دولت‌های خارجی است. 

 

5.آیا می‌توان طلا را خورد؟

بله! در بسیاری از کشورهای آسیایی طلا را برای تزئین غذا و دسر به کار می‌برند. حتی در بعضی از دستورهای دارویی نیز از طلا استفاده می‌شود.

 

6. نقطه‌ی ذوب طلا چه قدر است؟

طلای خالص در دمای 1064.43 درجه‌ی سانتی گراد ذوب می شود.

 

7.چرا علامت شیمیایی طلا AU است؟

درجدول تناوبی مندلیف (جدول عناصر شیمیایی) علامت اختصاری طلا AU است. که ریشه‌ی لاتین دارد و از کلمه‌ی AURUM گرفته شده است که به معنی طلوع درخشان و یا درخشش خورشید است.

 

8. آیا رنگ واقعی طلا زرد است؟

طلا تنها فلزی است که به رنگ زرد و یا طلایی در طبیعت یافت می‌شود .اگر چه برخی از فلزات ممکن است بعد از مدتی مجاورت در هوای ازاد رنگ زرد مانندی به خود بگیرند ولی این عمل یک فرایند شیمیایی است و در اثر مجاورت با اکسیژن رخ می‌دهد.

 

9.اولین بار طلا را چه کسی کشف کرد؟

جیمز دبلیو مارشال در تاریخ 24 ژانویه سال 1848 اولین کسی بود که طلا را کشف کرد. او که در کنار رودخانه‌ی امریکن (American River) در حال استراحت بود خیلی اتفاقی جسم براق و درخشانی را در آب دید و بدین ترتیب طلا برای اولین بار در محدوده‌ی کلوما (Coloma) در کالیفرنیا رویت شد.

 

10.مصرف دارویی طلا چیست؟

درطی سال‌های اخیر محققان دریافته‌اند که استفاده از طلای قابل تزریق در بهبود درد و تورم بیماران مبتلا به سل و رماتیسم مفصل تاثیر مثبتی دارد.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1398/10/27,12:11:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30