صفحه اصلی

همه‌ی مقالات خرید و فروش ارز،سهام،طلا،سکه

سرمایه گذاری عبارت است از تبدیل وجوه مالی به یک یا چند نوع دارایی که برای مدتی در زمان آینده نگهداری خواهد شد. فرصت های سرمایه گذاری زیادی در چهارچوب اقتصاد داخلی ایران وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم.

آنچه سرمایه گذاران بورس باید بدانند! اصطلاح pullback به چه معنی است؟

1399/8/27

پولبک در لغت به معنای بازگشت و عقب کشیدن و مترادف کلمه hook به معنی قلاب است.

 

الماس چیست؟ بزرگترین تولید کننده های الماس! شهر جهانی الماس کجاست؟

1399/7/14

اگر شما هم به الماس که یکی از گران‌ترین جواهرات دنیاست علاقه داید، باید برایتان مهم باشد که بزرگ ترین تولید کننده الماس در کجای جهان است. درباره الماس چه اطلاعاتی دارید؟

ما در این پست طلا اب شده هر آنچه که لازم است را به شما می‌گوییم.

ارز دیجیتال چیست؟ آیا ارز دیجیتال امنیت دارد؟

1399/7/10

ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال یا الکترونیکی در دسترس است و به صورت فیزیکی نیست. به ارز دیجیتال، پول دیجیتال، پول الکترونیکی، ارز الکترونیکی یا پول نقد اینترنتی نیز گفته می شود.

ارزهای دیجیتال ارزهایی هستند که فقط به صورت الکترونیکی وجود دارند و تنها با رایانه یا تلفن همراه قابل دسترسی هستند.

از آنجا که ارزهای دیجیتال به هیچ واسطه ای نیاز ندارند، اغلب ارزانترین روش برای معامله ارز هستند.

بررسی دلایل توقف یا بسته شدن نماد های بورسی چیست ؟

1399/7/8

اگر اطلاعاتی که شرکت منتشر کرده است در گروه اطلاعات با اهمیت قرار داشته باشد نماد آن شرکت به محض اعلام بسته و خرید و فروش آن متوقف خواهد شد.

انتخاب بهترین کارگزاری بورس | انتخاب سهام سودآور

1399/7/7

بیمه، بانک و بورس مثلث اقتصادی یک کشورهستند. اکثرمردم در ایران به شناخت اولیه نسبتا خوبی در مورد بانک و نحوه سرمایه‌گذاری در آن رسیده‌اند. همچنین با رایج شدن بیمه عمر و سرمایه‌گذاری در آن، عامه مردم به شناخت قابل قبولی در حوزه فعالیت‌های بیمه‌ای دست پیدا کرده‌اند. برای باز کردن حساب بانکی، باید به یکی از شعبه‌های آن رفت. درمورد استفاده از خدمات بیمه‌ای نیز ابتدا باید به یکی شعب شرکت‌های بیمه مراجعه کرد. همچنین تعدادی از کارگزاری‌ها را سازمان بورس و اوراق بهادار تایید می‌کند که جهت وارد شدن به بورس می‌توان به آن‌ها مراجعه نمود. در ادامه به توضیح اطلاعاتی درباره‌ی کارگزاری و کارگزار میپردازیم.

طلا اب شده در خانه | ذوب طلا و رسیدن به طلای اب شده

1399/7/3

مراحل آب کردن طلا چگونه است؟ بیش از نیمی از افراد فرایند ذوب کردن طلا را نمی دانند. در این پست میخواهیم این مراحل را برایتان شرح دهیم.

قیمت گذاری طلای اب شده | قیمت شمش طلا چگونه تعیین می شود

1399/6/31

طلای اب شده چیست و چگونه بر روی آن قیمت می گذارند؟ ما میخواهیم در این پست طلای اب شده تمامی نکاتی که به طلای اب شده مربوط است را برایتان توضیح دهیم.

ارزش بورس چند سکه طلا است؟ - بررسی وضعیت بازار سهام

1399/6/27

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد ارزش کل بازار سهام، شامل بورس و فرابورس که در اوج خود، ۱۹ مردادماه، به ۸۸۷ میلیون سکه تمام رسیده بود، در حال حاضر ۵۸۲ میلیون سکه برآورد می‌شود. این متغیر در ۱۸ شهریورماه یعنی تنها یک ماه پس از آغاز روند اصلاح بورس، به سقف قبلی در سال ۹۲ رسید.

 

 

سکه ضرب شده و سکه نومیسماتیک

1399/6/26

خرید طلا به صورت فیزیکی به روش های گوناگونی انجام پذیراست . خرید جواهرات، سکه و شمش از جمله مثال‌های خرید فیزیکی طلا می‌باشند. در مثال‌های بالا شمش و سکه بهترین گزینه برای نگهداری طلا به صورت فیزیکی است. اگرچه باید هزینه اجرت ساخت آن‌ها نیز لحاظ شود.

هزینه تبدیل طلای خام به سکه اغلب به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود. همچنین اکثر فروشندگان سکه به عنوان واسطه هزینه اجرت ساخت را به قیمت‌ها اضافه می‌کنند. با وجود همه این‌ها، سکه همچنان پرطرفدارترین گزینه برای خرید طلا به صورت فیزیکی محسوب می‌شود. بنابراین بررسی ویژگی‌های این کالای پرطرفدار و جذاب و مقایسه انواع آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌ها و مقایسه انواع سکه می‌پردازیم. همچنین معرفی سکه نومیسماتیک و آشنایی با ویژگی های آن بخشی از مطلب پیرو را تشکیل می‌دهد.

 

چرا ویروس کووید 19 بر قیمت طلا تاثیر گذاشته و سبب بالا رفتن آن شده است

1399/6/24

عوامل و فاکتورهای موثر بر قیمت طلا

سرمایه‌گذاران از گذشته تا کنون و قبل از شناخته شدن روش‌های متفاوت و پیشرفته برای سرمایه‌گذاری همواره از طلا به عنوان راهی امن و پوششی مطمئن در برابر نابه سامانی های بازار استفاده می‌کردند. اما اکنون با نوسانات به وجود آمده در بازار طلا، سوالات بسیاری برای سرمایه‌گذاران و مردم عادی پیش آمده است. 

به چه دلیل قیمت طلا همواره در حال افزایش است؟

آیا این امر نرمال و طبیعی است؟

آیا سرمایه‌گذاری روی طلا با این قیمت بالا به صرفه است؟

تا چه زمانی روند افزایش قیمت طلا ادامه پیدا می‌کند؟

آیا الان زمان سرمایه‌گذاری روی طلا می‌باشد؟

 

برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود ادامه مطلب را مطالعه کنید.