صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

چگونه طلا و جواهرات خود را تمیز کنیم - اصول و نکات تمیز کردن طلا

امروز با طلا اب شده همراه باشید تا چند ترفند عالی برای براق کردن و نگهداری طلا و جواهرات قیمتی را برای شما بازگو کنیم.


 چگونه طلای خود را تمیز کنیم؟

ابتدا ظرفی را پر از آب ولرم کنید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. زیورالات خود اعم از دستبند، گوشواره و زنجیر طلای خود را به آرامی درون ظرف قرار دهید. قطعات کوچک طلا مانند: انگشتر و گوشواره‌های ظریف را درون صافی گذاشته سپس صافی را درون ظرف اب داغ و مایع بگذارید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس آن‌ها را خارج کنید و بر روی پارچه‌ای تمیز و نرم قرار دهید.

برای تمیز کردن هرچه بهتر دستنبد، زنجیر طلا و هر کدام از زیورالاتی که دارای طراحی‌های ریز هستند می‌توانید از مسواک و کمی مایع استفاده کنید. به این صورت که برای از بین بردن جرم داخل آن‌ها خوب با مسواک آن ها را تمیزکنید درون صافی قرار دهید و بار دیگر با اب خالی ابکشی کنید.

 

یک نفر در حال تمیز کردن طلا و جواهرات در اب ولرم و مایع

 

چگونه سنگ‌های قیمتی و جواهرات را دوباره براق کنیم؟

بازگرداندن درخشش و زیبایی سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت، زمرد و یاقوت کبود کار شده در مصنوعات طلا کار چندان دشواری نیست. مراحل انجام کار همانند چیزی است که پیشتر در رابطه با تمیز کردن طلا گفتیم. تنها تفاوتی که وجود دارد در نوع آبی است که باید استفاده شود. برای تمیز کردن جواهرات از آب گازدار و یا آب سلتزر استفاده کنید. کربنات به کندن و از بین بردن جرم و براق کردن سنگ قیمتی ونیمه قیمتی کمک می‌کند. پس از انجام این مراحل با یک عدد مسواک نرم روی جواهرات را تمیز کنید سپس آن ها را آب کشیده و درون یک حوله‌ی تمیز و خشک قرار دهید.

 

چند ترفند تمیز کردن زیورالات

 

استفاده از سس کچاپ

دستنبند، انگشتر، گردن بند و گوشواره ها را درون ظرفی قرار دهید. سپس سس کچاپ را روی آن‌ها ریخته و با یک مسواک و یا برس نرم سس را به خوبی پخش کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس زیر اب ولرم بشویید. فراموش نکنید که بعد از 2-3 دقیقه سس را پاک کنید چرا که طولانی ماندن ان باعث اسیب رسیدن به نقره می‌شود.

 

 استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن جواهرات

با استفاده از یک خمیر دندادن و مسواک به راحتی زیورالات خود را براق کنید و از درخشندگی آن لذت ببرید.

 

 استفاده از سرکه

یکی از راه های تمیز کردن نقره‌جات استفاده از سرکه‌ی سفید است. نصف پیمانه سرکه سفید را با دو قاشق سدیم بی کربنات مخلوط کنید. سپس زیورالات خود را درون آن قراردهید. 2 الی 3 ساعت صبر کنید سپس آن‌ها را زیر آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. از درخشش و زیبایی زیورالات لذت ببرید.

 

 شیشه پاک برای براق کردن زیورالات

برای جواهراتی که الماس و سنگ های قیمتی دارند می توانید از شیشه پاک کن جهت براق کردن استفاده کنید. حواستان باشد برای جواهرات که سنگ مات مانند عقیق و فیروزه و... از شیشه پاک کن به هیچ وجه استفاده نکنید. مواد شوینده و آمونیاک موجود در شیشه پا کن باعث کدر شدن و از بین رفتن این سنگ‌های دوست داشتنی می‌شود.

 

 

چند ترفند برای نگهداری از طلا و جواهرات

در هنگام شستن دست‌ها و استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آرایشی و یا در زمان استفاده از مواد شوینده انگشتر و دستبند خود را درآورید. در هنگام شنا کردن در آب استخر و دریا هیچ جواهری نپوشید. چرا که کلر و نمک موجود در آب باعث کدر شدن زیورالات شما می‌شود. اگر از مروارید اصل استفاده می کنید فراموش نکنید پس از هر بار استفاده با یک دستمال نرم آن را تمیز کنید تا چربی بدن و یا عطر روی جواهر باقی نماند. اگر اهل پوشیدن نقره هستید فراموش نکنید هرچه قدر آن را بیشتر بپوشید و استفاده کنید بهتر میماند و استفاده نکردن از آن باعث از دست دادن درخشندگی و زیبایی نقره می‌شود. بنابراین هرچه قدراز جواهرات خود بیشتر استفاده کنید بهتر است.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

 

1398/10/26,11:18:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30