صفحه اصلی
قیمت طلا و ارز لحظه ای (ریال)

برای سرمایه گذاری در بازار طلا چه راه هایی وجود دارد

بازار طلا همواره یکی از بازارهای پر طرفدار سرمایه گذاری میان معامله گران بازار سرمایه بوده است. دلایل بسیاری زیادی برای محبوبیت و شهرت این مدل سرمایه گذاری وجود دارد. اما به طور کلی وجود تقاضای همیشگی، عدم محدودیت های معاملاتی و آشنایی بیشتر افراد با ساز و کار این بازار دلیل محبوبیت این مدل سرمایه گذاری بوده است. برخلاف تصور عموم سرمایه گذاری در بازارطلا چندان هم ساده نیست و راه‌های گوناگونی دارد. با طلا اب شده همراه باشید تا شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری و کسب سود را باهم بررسی کنیم.

 


 شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری در بازار طلا

یکی از مرسوم‌ترین راه‌های ورود به بازار سرمایه طلا خرید آن به صورت فیزیکی است.بسیاری از افراد در زمان تورم  و کاهش ارزش پول ملی اقدام به خرید مصنوعات و زیورالات می‌کنند. به طور کلی خرید و فروش طلا به صورت فیزیکی به چند روش صورت می‌گیرد:

 

خرید و فروش زیورالات

شمش 

طلای اب شده

سکه

 

مصنوعات و زیورالات:

یکی از راه های پرطرفدار سرمایه گذاری در بازار طلا است. افراد با خرید مصنوعات موردعلاقه‌ی خود با یک تیر دونشان می‌زنند. تنها مشکل این نوع سپرده گذاری در تفاوت قیمت طلا هنگام خرید و فروش است. قیمت کل طلا در هنگام خرید به همراه مالیات، اجرت و سود زرگر حساب می‌شود. این درحالی است که در زمان فروش تنها هزینه‌ی طلای خالص پرداخت می‌شود. بنابراین برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت این شیوه پیشنهاد نمی‌شود.

 

شمش طلا:

به طلای خامی که دارای حداقل عیار995 و حداکثر عیار 999 باشد شمش گفته می‌شود. نکته‌ی حائز اهمیت در این مدل سرمایه گذاری عیار شمش می‌باشد. هرچه قدر شمش عیار بالاتری داشته باشد ارزش بیشتری دارد. چرا که این فناوری در انحصار شرکت‌های خاص و معتبر دنیاست و همین امر باعث گران تر شدن شمش می‌شود.

 

 شمش 24 عیار:

در واقعیت طلای 24 عیار در بازار وجود ندارد. طلای خالص به شدت نرم است و نه می‌توان آن را به مصنوعات طلا تبدیل کرد و نه شمش. بنابراین آن را با الیاژهای دیگری مخلوط می‌کنند و با درصد عیار پایین‌تری به فروش می‌رسانند. به همین دلیل است که روی شمش‌های طلا عدد 999 درج می‌شود چرا که کاملا خالص نیستند ودرصد بسیار کمی فلزات دیگر در آن‌ها به کار رفته است.اما این مدل  سرمایه گذاری نیز دارای اجرت و دستمزد است و به همین دلیل است که برای کسب سود بهترین گزینه محسوب نمی‌شود.

 

 طلای اب شده:

یکی از راه های پر طرفدار سرمایه گذاری خرید و فروش طلای اب شده می‌باشد. این نوع طلا نه اجرت دارد و نه مالیات و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به سمت این مدل سرمایه گذاری جذب شده‌اند.

 

طلای اب شده در حقیقت همان طلا بدون استفاده و شکسته ای است که افراد به بازار می‌فروشند. این فلزات به کارگاه‌های مربوطه برده می‌شود. سپس با شیوه‌ای خاص طلا را ذوب می‌کنند و آن را به فروش می‌رسانند. باید توجه داشت هنگام خرید و فروش طلای ابشده حتما مفتول موردنظر دارای انگ و عیار مشخصی باشد چرا که متاسفانه در این بازار افراد سوجو بسیاری وجود دارند که با مخلوط کردن فلزات دیگر در مفتول ابشده قصد فریب و کلاهبرداری دارند. بنابراین حتما از زرگران قابل اعتمادی که دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلافروشان هستند خرید کنید.

 

سکه:

سکه ها در انواع گوناگون با وزن و عیارهای متفاوتی ضرب می‌شوند. در هنگام فروش نیز سود بیشتری از سکه نصیب شما می‌شود. چرا که سکه طلا اجرت ساخت ندارد و به همین دلیل گزینه‌ی بهتری برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

 

 

صندوق قابل معامله (ETF)   

یک از شیوه‌های جدید سرمایه گذاری در بازار طلا استفاده از صندوق قابل معامله بورس ایران است. انواع معاملات کالایی در این صندوق‌ها صورت می‌گیرد. یکی از ای تی اف های پرطرفدار صندوق قابل معامله طلا است. در این etf گواهی سپرده طلا خرید و فروش می‌شود.

 

می‌توانید برای آگاهی از آخرین اخبار طلا و سکه و نیز مشاهده ی جدیدترین مقاله ها، به طلای اب شده مراجعه نمایید.

1398/12/11,9:13:00 | Talaabshode

دیدگاه خود را به اشتراک بگزارید :

0 / 30